Zmieniamy swoje przyzwyczajenia

Na to, jak długo będziemy żyć wpływ ma wiele czynników. Jednym z tych bardziej istotnych jest zdrowy styl życia. Składa się na niego zarówno aktywność fizyczna jak i pełnowartościowa, urozmaicona dieta.

Jak zdrowo jeść?

Posiłki powinny być przede wszystkim urozmaicone i kolorowe od warzyw. Specjaliści zalecają nam jedzenie pięciu porcji warzyw i owoców dziennie. Zdecydowanie więcej powinniśmy jeść warzyw niż owoców. Posiłków powinno być dużo, ale muszą być małe. Do diety warto też wprowadzić produkty, które sprawią, że posiłki będą bardziej zdrowe. Jak najczęściej powinniśmy jeść kasze. Są nie tylko bardzo sycące, ale też są źródłem węglowodanów złożonych. Zamiast masła używajmy awokado. Jest ono mocno tłuste, zawiera jednak tłuszcze, które są lepsze dla serca. Do tego awokado jest źródłem witamin A i z grupy B. Specjaliści zachęcają nas także do zmniejszenia w potrawach ilości cukru. Do kawy zamiast cukru możemy dodawać cynamon.

Zmieniamy swoje przyzwyczajenia

Ruszaj się!

Aktywność fizyczna to kolejny sposób na to, aby długo żyć. Ruszając się, łatwiej też pozbędziemy się nadwagi. W czasie treningów postawmy na ćwiczenie, które zaangażują do pracy wszystkie mięśnie. Aby całe ciało pracowało, ćwiczenia wykonujemy naprzemiennie. Do minimum też skracamy przerwy pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami; kilka sekund odpoczynku dajemy sobie dopiero po wykonaniu serii ćwiczeń. Najlepsze efekty osiągniemy ćwicząc systematycznie. Bez trudu znajdziemy też zajęcia odpowiadające naszym upodobaniom. Jeśli lubimy rywalizację, możemy wybrać na przykład siatkówkę. Jeśli przyjemność sprawia nam kontakt z naturą, możemy postawić na nordic walking, jogging albo rower. Jeśli lubimy adrenalinę, wybierzmy crossfit lub siłownię. Pilates lub joga spodobają się tym, którzy lubią ciszę i spokój. Możemy ćwiczyć również w domu.

Aby osiągnąć duży efekt, nie trzeba w swoim życiu wprowadzać wielkich zmian. Nawet niewielkie modyfikacje sprawią, że styl naszego życia stanie się zdrowszy. Ćwiczyć systematycznie i jeść zdrowo możemy zacząć nawet już od dziś!

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz