Nasze serce to lubi

Modyfikując swoją dietę i dbając o aktywność fizyczną możemy aż o połowę zmniejszyć ryzyko chorób serca. Kardiolodzy wspólnie z dietetykami opracowali listę produktów, które nasze serce lubi najbardziej.

Nasz najważniejszy mięsień lubi między innymi warzywa, ryby morskie, odtłuszczony nabiał i oliwę z oliwek. Są to produkty stanowiące podstawę diety śródziemnomorskiej. Zdaniem lekarz jest to najbardziej zdrowa dieta na świecie. Równie dobrą opinią cieszy się kuchnia japońska, koreańska i tajlandzka. Jednak kuchnia krajów położonych nad Morzem Śródziemnym jest nam bliższa zarówno geograficznie jak i kulturowo. Warto wykorzystać najważniejsze składniki tej diety. Pamiętajmy, że mieszkańcy na przykład greckich wysp żyją znacznie dłużej od nas. Zobaczmy, co powinniśmy jeść, jak często i w jakich ilościach, aby mieć zdrowe serce i długo żyć.

Nasze serce to lubi

Tłuste ryby morskie

Do tej grupy należą między innymi makrele, śledzie, sardynki, tuńczyki. Ryby te obfitują w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3. Zmniejszają one stężenie trójglicerydów we krwi, działają przeciwzakrzepowo i pomagają obniżyć ciśnienie tętnicze. Sprawdzają się w profilaktyce chorób serca i układu krążenia. Chronią przed miażdżycą i zawałem. Jedzmy je chociaż dwa razy w tygodniu. Jedna porcja to minimum 100 g.

Mleko i jego przetwory

Są najlepszym źródłem wapnia. Ten pierwiastek jest niezbędny do skurczów serca, w prawidłowym pompowaniu krwi do wszystkich tkanek odgrywa bardzo ważną rolę. Niedobór wapnia może być skutkować zatrzymaniem akcji serca. Razem z potasem reguluje także ciśnienie tętnicze. Codziennie powinniśmy wypijać dwie szklanki mleka. Z uwagi na zawartość sprzyjających miażdżycy tłuszczy zwierzęcych, wybierajmy ten niskotłuszczowy.

Dojrzałe pomidory

Te mocno czerwone, dojrzałe zawierają sporo likopenu. To barwnik, który sprawdza się w profilaktyce miażdżycy. Bardzo ważnym składnikiem pomidorów jest także potas, który sprawia, ze serce kurczy się i rozkurcza regularnie. Jedną z 5 porcji warzyw mogą stanowić 2 pomidory.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz