Dlaczego warto się ruszać?

Z powodu braku aktywności fizycznej każdego roku umiera pół miliona Europejczyków. WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) zachęca, aby każdy z nas spacerował szybkim krokiem lub na przykład biegał codziennie przynajmniej przez 20 minut. Okazuje się jednak, że większość z nas tego nie robi. Wyjątkowo źle sytuacja wygląda w przypadku nastolatków. Spośród osób, które obecnie mają 11-15 lat szanse na zdrowe życie ma mniej niż połowa. Nastolatki, które chcą być zdrowe zarówno teraz, jak i w przyszłości powinny przynajmniej godzinę dziennie spędzić w ruchu. Jak zwiększyć swoją aktywność fizyczną? Co jest w treningu najważniejsze?

Trenujemy powoli, ale systematycznie

Intensywny wysiłek nie jest zalecany. Nie sprawi on, że szybciej spalimy nadprogramowe kalorie. Z licznych badań wynika, że dla dobrego wyglądu, ale także dla zdrowia najbardziej korzystny jest średnio intensywny wysiłek, ale trwający dłużej. Trenujmy więc w umiarkowanym tempie. Podczas szybkiego, trwającego 10 minut biegu spalimy tylko 150 kalorii. Tyle samo nasz organizm zużyje na przykład podczas trwającego 25 minut aerobiku, gdy tempo ćwiczeń będzie bardzo umiarkowane.

Dlaczego warto się ruszać?

Pamiętaj o uzupełnianiu płynów

W czasie trwającej 30 minut aktywności możemy stracić nawet półtora litra wody. Gdy ćwiczymy powinniśmy pamiętać o tym, aby pić więcej niż zazwyczaj. Na trening koniecznie więc zabierzmy ze sobą butelkę niegazowanej wody mineralnej. Na trening możemy zabrać ze sobą także napój izotoniczny.

Dodatkowa dawka energii

Gdy zaczniemy dużo się ruszać, będziemy potrzebować dodatkowej dawki energii. Jej źródłem powinna być zdrowa, urozmaicona dieta. Dodatkowo powinniśmy zadbać o suplementację witamin i składników mineralnych. Spośród suplementów diety wybierajmy te, które zawierają duże dawki witamin B6, B12 oraz witaminy C. W składzie suplementów powinien być również potas, wapń i żelazo. U osób ćwiczących zapotrzebowanie na te właśnie składniki jest większe niż u osób, które prowadzą siedzący tryb życia i nie uprawiają żadnego sportu.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz