Regeneracja wtryskiwaczy, czyli tańsza alternatywa prawidłowej pracy silnika

 

Regeneracja wtryskiwaczy, czyli tańsza alternatywa prawidłowej pracy silnikaPrawidłowa praca silnika, do której można przywyknąć, gdy użytkuje się nowy samochód może zostać zachwiana z czasem. Czas działa na niekorzyść wielu części wewnętrznych, dlatego warto, co jakiś czas kontrolować stan swojego auta.

Do części, które zużywają się stosunkowo najszybciej zaliczana jest pompa wtryskiwacza. Odpowiada ona za prawidłowe funkcjonowanie silnika poprzez wytworzenie właściwego ciśnienia i podawania odpowiedniej dawki paliwa. W momencie, gdy zużyciu uległy poszczególne części, na które składa się pompa będzie można dostrzec wyraźne symptomy.

Wymiana części

Będą to niskie obroty, słaba praca silnika przy rozruchu zwłaszcza podczas niskich temperatur, a także dymienie na siwo. Warto zastanowić się nad tym, które części wewnątrz pompy zużywają się najszybciej. Z pewnością mogą to być końcówki, a w nich iglica, dodatkowo trzpień zaworu sterującego, który odpowiada za dawkowanie paliwa, zużyciu lub uszkodzeniu może ulec także gniazdo oraz kulka, która z czasem może nie zamykać zaworu. Także nakrętka końcówki takiego wtryskiwacza może z czasem się wyrobić, czego efektem będzie przeciekanie paliwa. Te wszystkie elementy można odpowiednio regenerować poprzez wymianę części na nowe (najlepiej w fachowym zakładzie jak np. Lew Moto). Gdy wykonywana jest regeneracja wtryskiwaczy prawie zawsze zaleca się, by wymienić przy tym nakrętkę końcówki, którą stosunkowo łatwo jest „ukręcić”, dokręcając ją z nieodpowiednią siłą.

Oszczędnościowy tryb, czyli regenerowanie się opłaca

Koszt naprawy pompy wtryskiwacza to przedział z rzędu 150zł do 700zł. Wydaje się początkowo, iż jest to spora kwota, ale jeśli mieć na uwadze wymianę całej pompy wtryskującej koszt ten rośnie nawet dziesięciokrotnie, dlatego naprawa bywa w licznych przypadkach dużo korzystniejsza. Niekiedy problemem staje się zużycie typowej części, która po wymianie wpływa na prawidłową pracę całego układu. W innych przypadkach naprawa jest nieco bardziej kompleksowa, dlatego koszt może wzrosnąć. Wszystko zależy od tego, co zawiodło w tym układzie. Regeneracja wtryskiwaczy spowoduje, iż cały układ będzie funkcjonował jak wcześniej. Przywróci działania fabryczne. Regeneracja ma działanie równoznaczne z wymianą całego układu, dlatego gwarancja żywotności w zasadzie jest taka sama, z tą różnicą, iż regenerowanie pompy jest znacznie tańsze, niż jej wymiana.

 
 
 

0 Comments

 

You can be the first one to leave a comment.

 

Leave a Comment

 




XHTML: You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>