Narodziny legendy – Lexus

 

Postęp motoryzacyjny dzisiejszych czasów nie wymaga opisu słownego, za to bez większego problemu może zostać wyrażony w liczbach i cyferkach – produkcja samochodów ma odbywać się przy maksymalnym możliwym ograniczeniu kosztów, wszystko w imię zysków. W rezultacie rynek zalany jest samochodami budowanymi w oparciu o zunifikowane platformy i podzespoły, których trwałość, mówiąc delikatnie, znacznie odbiega od oczekiwanej. A co by było gdyby księgowi zostali wysłani na długi, przymusowy urlop, a inżynierowie otrzymali wolną rękę? Odpowiedź na to pytanie padła już 25 lat temu, a udzieliła jej marka wytwarzające ekskluzywne samochody – Lexus.

Wielki przełom

W latach 80 Toyota zapragnęła dołączyć do elitarnego grona producentów najbardziej luksusowych limuzyn. Problem w tym, że marka japońskiego producenta nijak kojarzyła się z prestiżem i luksusem. Zapadła zatem decyzja o stworzeniu zupełnie nowej marki, która połączy cechy charakterystyczne Toyoty – solidność i niezawodność, z elitarnością charakterystyczną dla niemieckich i angielskich marek. Tak oto na rynku pojawił się nowy gracz zdolny pokonać najlepsze auta luksusowe – Lexus (http://www.lexus-polska.pl).

lexus ls wnętrze

Żadnych ograniczeń

Aby nowa marka mogła zaistnieć na rynku, pierwsze uderzenie musiało być nokautujące dla konkurencji, koszta w ogóle nie były istotne a inżynierowie otrzymali całkowicie wolną rękę. Cel był jasny – stworzyć najlepszą limuzynę jaką kiedykolwiek widział świat. Sztab najwybitniejszych ekspertów, który liczył 3900 osób, rozpoczął prace w 1983 roku. Do momentu uruchomienia produkcji seryjnej stworzono 400 aut koncepcyjnych i 900 prototypów jednostki napędowej. Udało się. W 1989 roku światło dzienne ujrzał gotowy model LS 400.

Czy nowa limuzyna spełniła pokładane w niej  nadzieje? Ze sporą nawiązką! Niezwykle zaawansowany widlasty ośmiocylindrowiec odznaczał się niespotykaną dotąd kulturą pracy. Choć trudno w to uwierzyć, poziom wibracji i hałasu, jaki generował Lexus, był niższy niż w przypadku dwunastocylindrowej jednostki napędowej Mercedesa!

Legenda modelu LS trwa nieprzerwanie do dziś i nic nie wskazuje na to, że Lexus miałby zaprzestać produkcji swojego flagowego modelu.

Tags:

 
 
 

0 Comments

 

You can be the first one to leave a comment.

 

Leave a Comment

 




XHTML: You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>