Honda insight

 

honda insightPo kilku dniach podrózy najtańszym na rynku rodzinnym samochodem z napędem hybrydowym twierdze, ze jeździ równie dobrze jak wygląda. Masywny przód od razu zdradza klasę auta o numer wyższej niż civic. Natomiast zaprojektowany w typowo hybrydowym stylu tył jednoznacznie mówi, ze mamy do czynienia z pojazdem napędzanym dwoma silnikami – elektrycznym i spalinowym. Zajmuje miejsce za kierownica. Mam wrażenie, ze siedzę w statku kosmicznym.

Wszystko się błyszczy i świeci i to w każdym z kolorów tęczy. Na szczęście wszystkie przełączniki są wygodnie rozmieszczone i dają się intuicyjnie obsługiwać. Szczególnie przypada mi do gustu podświetlenie prędkościomierza zależne od tego, jak oszczędnie jedziemy. Jeśli zużycie paliwa jest spore, wyświetlacz iluminuje na niebiesko, a kiedy jedziemy zgodnie z zasadami ekojazdy – pojawia się kolor zielony. Jednak kabina tego samochodu nie tylko ładnie wygląda, ale tez oferuje komfortowa podróż wszystkim pasażerom.

Fotele są wygodnie i nie brakuje miejsca na nogi tak ze z tyłu. Musze przyznać tez, ze insight bardzo łatwo się prowadzi, mocno trzyma się drogi, posłusznie reaguje na pedał gazu i ma wyjątkowo wydajne hamulce. Hybrydowa honda

Mogłaby być, oczywiście, bardziej dynamiczna, ale taka jest już cecha samochodów z mieszanym napędem. Najważniejsze w tej hondzie jest jednak zużycie paliwa i emisja, Co2. I z tego zadania jej twórcy wywiązali się znakomicie.

Przynajmniej w oczach tych, którzy jeżdżą dużo pomieśćcie. Napędzana dwoma silnikami – spalinowym o poj. 1,3 L (88KM)

I elektrycznym 14 KM – honda może spalać wtedy zaledwie 4,2 l/100 km., Jeżeli będziemy jechali delikatnie, na samym silniku elektrycznym, pokonamy całkiem spory dystans. Nieco gorzej jest na trasie, bo tu przede wszystkim wykorzystywany jest silnik benzynowy. Wtedy spalanie wzrasta do 5,3l/100km.

Tags:

 
 
 

Comments are closed.